top of page

התעמלות במים למה זה טוב? ולמי?


ראשית, בואו נדבר קצת על המוניטין הלא מדוייק שיצא לאימון הזה. התעמלות במים, זה לא "ספורט של זקנים".יכול להיות שפעם התייחסו לגיל השלישי יותר מדי בחסד ומנעו מהם פעילות בעצימות גבוהה ולכן הכניסו אותם למים ונתנו תרגילים "עדינים" , שכמו שידוע היום, כמעט ולא משפיעים על הגוף.

היום כולנו כבר יודעים, שככל שהגיל עולה, היכולות שלנו יורדות ולכן רמת הפעילות הגופנית צריכה לעלות כדי לשמור על האיזון בין היכולות הפיזיות לבין הגיל הכרונולוגי. כלומר- אם אני רוצה לשמור על גוף חזק, גמיש, יציב, רמת סבולת לב ריאה טובה ועל יציבה נכונה, עליי



מהם היתרונות לאימון במים?

אימון במים עוזר לאנשים כבדי משקל הזקוקים להקלה בנשיאת משקל הגוף בכדי להפעיל אותו, אנשים הסובלים מכאבי מפרקים, מאוסטאופורוזיס (בריחת סידן), משיקום אחרי פציעות וניתוחים כמו החלפת ברך / ירך, פריצות / בלט דיסק, שיקום מתאונות דרכים ועוד.

המגע עם המים בעת האימון במים מעניק תחושה מרגיעה יותר, מאפשר בעזרת מצוף ("נודלים") לצוף בקלילות במים ולהרגיש תחושת שחרור והרפיה כי הגוף גם לא שוקל כמעט במים וגם צף עם תמיכה אז אין שום מאמץ. כיף בעיקר בזמן ההרפיה בסוף האימון ☺

מחוץ למים, אנחנו תלויים ומשתמשים בכח הכבידה, במשקלי התנגדות או גומיות התנגדות כדי ליצור עומס על השרירים ולחזק אותם. בהתעמלות במים, מכיוון שיש התנגדות מכל כיוון, אנחנו עובדים כל הזמן בתוך התנגדות והרמה עולה או יורדת ככל שמעמיקים את התנועה או מבצעים אותה מהר יותר. ניתן להגיע לאימוני אירובי עצימים ולהפעלת השרירים בצורה טובה ואיכותית.

רמת האימון בהתעמלות במים נקבעת על ידי המתאמן והוא יכול לבחור את קצב העבודה ואת טווחי התנועה שטובים לו.

האימון במים הוא אימון קבוצתי אליו מגיעים אנשים בכל הגילים, השיעור אורך 45 דקות ובכל יום נותנים דגשים על דברים אחרים כמו כח, סבולת, אימון לב ריאה, גמישות וטווחי תנועה במים ובעיקר כיף.

אימון במים מתקיים בכל מזג אויר, בחורף הבריכה סגורה ומחוממת ובקיץ פתוחה ומאווררת

מזמינה אתכם לשיעור ניסיון של התעמלות במים, להשתתף ולחוות אימון ברמה גבוהה, מלא הסברים והכוונה לביצוע נכון ושמירה על טכניקה טובה. אימון אישי בקבוצה תומכת, מפרגנת, שהיא כבר משפחה.

כותבת המאמר היא מדריכת הכושר טל שרמן. בין היתר, מאמנת שיעורי התעמלות במים בקאנטרי נווה אביבים, בעלת ניסיון וותק של מעל 13 שנים.


***


חוויה בבריכה מפי הלקוחות שלנו:

אני מרגישה שיפור ניכר הן בכח, הן ביכולת האירובית ובעיקר בטווחי התנועה של הפרקים הדואבים שלי...ההדגשים של טל ביחס ליציבה ובעיקר להפעלתץ השרירים העלומים והמייצבים חשובים מאין כמוהם... ומילה עליך טל: את מקצוענית אמיתית מפני שאת מבינה בגוף, במים ובזקנות. זה המתכון להצלחה שלך ולחיבה שכולם רוחשים לך. שאפו!

תמי גלזר

503 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page